CF Techniek B.V. in Krabbendijke, Nederland, heeft een speciale methode* ontwikkeld welke het probleem van zowel de (ernstige) cavitatieschade als “wat te doen na de 3e overmaat-zitting” op geheel unieke wijze aanpakt. En dit met grote tijds- en kostenbesparingen bovendien!
Het reparatieproces omvat allereerst het grondig verwijderen van de cavitatieschade met een CNC-gestuurde machine. Daarna worden er speciaal ontworpen en geproduceerde cilindrische bussen – door ons ook wel ‘sleeves’ genoemd – in de voormalige beschadigde klepzitting-pockets gemonteerd. Belangrijk hierbij is dat de individuele hartlijnen van de klepgeleiders consequent als absolute geometriereferenties gebruikt worden voor alle uit te voeren bewerkingen.
De sleeves zijn vervaardigd uit een zeer duurzame corrosiebestendige en hittevaste legering, die vooraf intensief is getest bij diverse merken en types dieselmotoren.
Gedegen vooronderzoek alvorens de reparatie uit te voeren, bepaalt individueel de te volgen strategie, zodat een werkelijk succesvolle reparatie gegarandeerd is.
*Accreditatie door Lloyd's en Bureau Veritas
CF Techniek B.V. heeft deze unieke methode ontwikkeld i.s.m. met diverse (marine) dieselmotortechnici en is geaccrediteerd door o.a. Lloyd’s Register en Bureau Veritas.